P.H. Al Installatiebedrijf

P.H. Al Installatiebedrijf

Tip van Simone Ronchetti (fotograaf Kijk Zaans)

Review:

Foto: Simone Ronchetti

‘De klant staat centraal.’ Bedrijven en organisaties hebben er hun mond vol van. Ik vraag me vaak af of de klant dat ook zo voelt. Ik, als klant, kom vaak tegen dat ik mezelf niet centraal vind staan. Ik moet verstand hebben van dingen waar ik helemaal geen verstand van heb.
Een voorbeeld is de verwarmingsketel. Die doet niet wat deze moet doen en ik heb gedaan wat ik zou moeten doen, namelijk ontluchten en water bijvullen. Bij het doorgeven van een storing bij het CV-onderhoudsbedrijf kwam ik niet verder. Ik moest eerst maar de lekkage oplossen. Het leek me sterk dat die weinige druppels zo’n impact hadden op de waterdruk, maar wie ben ik. Ik ben slechts een klant.
Wat was ik blij toen de loodgieter van P.H. Al niet alleen een lekkende kraan in een hele korte tijd gerepareerd had, maar ook nog even voor mij naar de ketel ging kijken. Niks bijvullen, de waterdrukmeter is stuk! Hij gaf daarbij ook nog eens aan dat een ander onderdeel daardoor vervangen moest worden. Zo kon ik heel gericht een storing bij het CV-bedrijf doorgeven. Voor mij een heel goed voorbeeld van ‘klant staat centraal’ en om die reden tip ik het oer Zaanse installatiebedrijf P.H. Al.”